eidosfund (eidosfund) wrote in saveoldkyiv,
eidosfund
eidosfund
saveoldkyiv

Сюрреалістичні перешкоди

Суботнім вечором 6 вересня в Києві з’явились нові мешканці. Молоді художники Аліна Якубенко та Денис Саліванов заселили руїни старовинного маєтку на Бехтеревському провулку 4г віртуальними героями.

Ідея проекту «Перешкода» - привернути увагу до архітектурних пам’яток, які все швидше зникають з міського ландшафту. Обраний для художнього експерименту будинок, за свідченнями місцевих жителів, був побудованийу першій половині ХІХ ст.. і свого часу в ньому мешкав І.Нечуй-Левицький. А від суботи 6 вересня до 12 вересня у стінах (чи у тому, що від них лишилось) будинку сюрреалістичні історії відбуватимуться з героями, вигаданими молодими художниками.


<tr><td style="padding: 0px 20px; text-align: justify;" align="left" valign="top">
Фотозвіт з відкриття 6 вересня:



Останні налаштування перед відкриттям.



Серед гостей художниця Оксана Чепелик, мистецтвознавець Ольга Балашова



Директор Гете-Інституту в Києві Маріон Хаазе, директор ЄБРР в Україні Камен Захарієв



Координатор грантової програми "Публічний простір" Аліна Зазимко, автор проекту Аліна Якубенко



Директор арт-фундації "ЕЙДОС" Катрін Зінгер та директор Гете-Інституту в Києві Маріон Хаазе





Фотографії Лариси Поліщук та Ярослава Казакова



    Проект "ПЕРЕШКОДА"
    Аліна Якубенко, Денис Саліванов

    02-12 вересня 2008 р. з настання сутінок (близько 19.30) до 22.00
    Бехтеревський провулок, 4г – залишки старовинної будівлі

    Проект-фіналіст грантової програми Публічний простір/Public Space 07-08

    Як відомо, історія має тенденцію повторюватись.
   У ХХ столітті відома філософ Ханна Арендт говорила про те, що в епохуМодерну традиційність, як установка людської спільноти, вичерпала себеі має бути замінена на загальнолюдську раціональність, більш логічнудля індустріального розвитку. На початку ХХІ століття ця теза вже нездається переконливою. Сьогодні молоді українські художники прагнутьзнов привернути увагу до традиційних, загальнолюдських цінностей, якінещадно руйнуються вандалами вже у постіндустріальному суспільстві.
   Проект «Перешкода» Аліни Якубенко та Дениса Саліванова торкаєтьсяпроблем актуальності традиційних цінностей в сучасному світі танеобхідності їх збереження в нашому суспільстві. Авторів турбуєархітектурний ландшафт міста, з якого все частіше зникають пам’яткиархітектури, що є носіями традиційної духовної культури. Ця проблема єзагальною для світової спільноти, але особливого значення вона набуваєу Києві, де тисячолітня історія міста поступово зникає, потрапляючи углобальний блендер сучасної комерційної культури.
    У проектінадзвичайно тонко і ненав’язливо розкривається механізм, закладений воснові процесів, які переживає сьогодні людство у своєму намаганнівідмовитись від власної історії. На прикладі однієї людини Аліна таДенис аналізують цей переломний момент, коли особа, що позбавляєтьсяминулого, поступово втрачає себе, поринає у хаос, стає по сутіприреченою.
    Твір художників народжується в результаті синтезутрадиційного (архітектура) та новаторського (відео) видів мистецтва.Проект має декілька рівней освоєння глядачем. Перший – сама історія,розказана засобами сучасних медіа – символічна візуалізація проблеми.Цілком реалістичний початок - повернення людини додому, розгортається уфантастичний сюжет із роздвоєнням особистості та знищенням людиноюсамої себе.
    Інший рівень – це форма. Проекція візуального рядуна майже вщент зруйнований будинок ХІХ століття, від якого залишиласьтільки одна стіна.
    Основна ідея відео - це усвідомленнянерозривності поколінь, а отже приреченості людини, що жертвує історіїсаму себе. Випробуваний часом художній прийом зміни зображення зкольорового на монохромне - має для глядача цілком очевиднепотрактування: колір відображає реальність, тоді як чорно-білезображення говорить про деяку ірраціональність подій, що відбуваються.В контексті проекту, де відео спрямовується на стіну напівзруйнованогобудинку, така зміна кольору зображення створює ще один рівеньсприйняття. Чорно-біле, монохромне зображення асоціюється у сучасноїлюдини з минулим, таким чином, ми наче поринаємо в історію конкретногобудинку, історію, якої ніколи не було.
    Отже, Аліна та Денисдозволяють своїм героям вдихнути життя у зруйнований будинок. Створюючиісторію будинку, художники, тим самим, рятують назавжди втраченуархітектурну форму, яка завдяки мистецтву набуває нового змісту втеперішньому часі.

Ольга Балашова

</td></tr> <tr><td style="padding: 0px 20px 0px 0px;" align="right" valign="top"></td></tr>
Tags: Центр, Цікаве
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments